فیلم ها همیشه بخش سرگرم کننده ای از تجربه آنلاین بوده اند ، اما اخیراً ، آنها نیز شروع به انحصار ترافیک وب کرده اند. برای مشاغلی که به دنبال رشد و بهینه سازی برند خود هستند ، دو نامزد دریافت اشتراک وجود دارد. یوتیوب ، رایج ترین این دو و ویمئو است.

هر دو سیستم عامل از نظر تجاری دارای مزایای خود هستند ، اما کدام یک بهتر است؟ در طول این مقاله ، ما نگاهی دقیق تر به مباحثی از قبیل هزینه ، جستجوگرها و ذخیره سازی می اندازیم تا بدانیم کدام سیستم عامل در بالای صفحه قرار دارد

آمار کاربران ویدیو

درست مانند شرکت مادر خود Google بر صنعت موتور جستجو مسلط است ، یوتیوب پادشاه پخش ویدئو است. در حالی که Vimeo مجموعه بسیار قابل توجهی از مشترکین و تقریباً ۱۷۰ میلیون بیننده در هر ماه دارد ، این مقایسه نمی کند. براساس YouTube ، بیش از ۱ میلیارد مشترک از پلتفرم خود برای پخش و تماشای فیلم استفاده می کنند.

نتیجه: اگر شما فقط یک پلت فرم ویدیویی را بر اساس بینندگان بالقوه تنها انتخاب می کنید ، یوتیوب برنده می شود.

استفاده و بهینه سازی موبایل

موبایل

اگرچه هر دو Vimeo و یوتیوب وب سایتهای سازگار با تلفن همراه دارند ، یوتیوب بینندگان تلفن همراه بیشتری دارد.

بیش از ۷۰٪ فیلمهای تماشا شده در یوتیوب از طریق تلفن ، رایانه لوحی یا برخی از دستگاه های تلفن همراه دیگر پخش می شوند. این برای شغلی که سعی در افزایش ترافیک دارد ، چه معنی دارد؟ این بدان معناست که مصرف کنندگان در حال حرکت به احتمال زیاد در یکی از فیلم های شما در یوتیوب و Vimeo گیر می روند.

نتیجه: یوتیوب برنده بازار تلفن همراه است.

تبلیغات بازاریابی ویدیویی

یوتیوب به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که تبلیغات را در طول فیلم ها ، گاهی اوقات در چندین نقطه در جریان ، قرار دهند. Vimeo به هیچ وجه فضای تبلیغاتی را در فیلم ها نمی فروشد ، و این باعث کمبود دارایی برای کاربران تجاری می شود.

فضای تبلیغ یوتیوب یکی از ویژگی هایی است که رایگان نیست ، اما کسانی که بیش از ۱۰ دلار در روز هزینه می کنند ، می توانند به پشتیبانی آگهی دسترسی داشته باشند.

دلار

نتیجه: یوتیوب روند قرار دادن آگهی را برای مشاغل بسیار ساده تر می کند.

جستجوی آمار بهینه سازی

همزمان با داده های کاربر ، یوتیوب به عنوان موتور جستجوگر بسیار مؤثرتر از Vimeo است. در واقع ، بعد از Google ، YouTube بزرگترین موتور جستجوی آنلاین است. کلمات کلیدی ، عبارات کلیدی و هشتگ های بیشتری در یوتیوب برای بهینه سازی نسبت به Vimeo وجود دارد.

نتیجه: یک امتیاز دیگر برای یوتیوب کسب کنید.

خدمات و پشتیبانی مشتری

هر دو سیستم عامل پشتیبانی رایگان مشتری را به کاربران خود ارائه می دهند. متأسفانه برای یوتیوب ، این منطقه جایی است که اوضاع کمی به هم ریخته است. با توجه به حجم گسترده این پلتفرم ، پشتیبانی یوتیوب از تعامل جامعه و دستورالعمل های آنلاین تشکیل شده است. این ممکن است گیج کننده باشد وقتی چیزی به روشی که باید کار نکند.

Vimeo خدمات مشتری زنده و همچنین اسناد پشتیبانی را ارائه می دهد.

نتیجه: پیروزی برای Vimeo. کمبود کمیت ، Vimeo می کوشد کیفیت را جبران کند. پشتیبانی فنی شخصی یک به یک چیز کمی اضافی را ارائه می دهد.

جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل

یوتیوب به مشترکین اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل را با قیمت مناسب و با سهولت کنترل کنند. کاربران به تمام آمارهای ویدئویی دسترسی دارند و می توانند در هر زمان مشاهده کنند. مشتریان Vimeo برای دیدن همان آمار پیشرفته به یک بسته پولی نیاز دارند. کاربران آزاد می توانند برخی از تجزیه و تحلیل های اساسی را مشاهده کنند ، اما برای تشکیل یک استراتژی بازاریابی کافی نیست.

قیمت

نتیجه: شفافیت یوتیوب پایین می رود.

شخصی سازی بازیکن

پخش کننده یوتیوب امتحان شده و واقعی است اما نسبتاً یک بعدی. Vimeo با تمام تمرکز خود روی کیفیت ، شخصی سازی منحصر به فرد کاربر از جمله تغییر رنگ و آرم را ارائه می دهد. به عنوان یک امتیاز ، وقتی گزینه های پیش فرض خود را تغییر می دهید تا یک ظاهر جدید سفارشی را منعکس کنید ، فیلم های گذشته به صورت خودکار به روز می شوند.

نتیجه: آزادی هنری ویمئو به آنها امتیاز برای شخصی سازی می دهد.

تعامل بیننده و جامعه

Vimeo ممکن است سکوی کوچکتر باشد ، اما برای ایجاد یک جامعه مفید است. بر خلاف دنبال کردن گسترده در یوتیوب ، جامعه متراکم Vimeo مشاهده ، اشتراک گذاری و نمایش فیلم های شما را آسان تر می کند.

نتیجه: ویمئو از فضای کمتری نسبت به یوتیوب برخوردار است و این نکته را به دست می آورد.

گزینه های فیلتر حفظ حریم خصوصی

Vimeo و یوتیوب هر دو فیلترهای حفظ حریم خصوصی اساسی را برای کاربران خود ارائه می دهند. فیلترهای یوتیوب شامل یک گزینه عمومی یا خصوصی هستند.

فیلتر حفظ حریم خصوصی Vimeo کمی گسترده تر است و مجموعه ای از گزینه ها را در اختیار کاربران قرار می دهدuding عمومی ، خصوصی ، محافظت از رمز عبور ، نامرئی و موارد دیگر. محتوای شما در هر دو سیستم عامل مدیریت و محافظت می شود ، اما Vimeo بالاتر و فراتر می رود.

نتیجه: ویمئو کنترل بیشتری بر محتوای خود و اینکه چه کسی آن را مشاهده می کند ، به کاربران می دهد.

تبلیغات قبل از Roll

یوتیوب ممکن است به تجارت شما اجازه دهد فضای تبلیغاتی را روی پلتفرم خود بخرد ، اما این به معنای چرخاندن تبلیغات در فیلم های شما نیز می باشد.

تبلیغات پیش رول در YouTube اجتناب ناپذیر است اما در Vimeo وجود ندارد. Vimeo در ابتدا ، پایان یا در طول فیلم خود هیچ تبلیغاتی انجام نمی دهد. در عوض ، آنها تبلیغات را در زیر فیلم جمع می کنند ، مگر اینکه بسته Pro را خریداری کنید.

نتیجه: ویمئو دیدن بدون آگهی را به سطح بعدی برای یک برد می برد.

فضای ذخیره سازی

به نظر می رسد Vimeo همیشه با هر ویژگی کمی عمق بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد ، اما در برخی موارد هزینه ای برای شما خواهد داشت.

ذخیره سازی نمونه دیگری است که سرویس رایگان یوتیوب آنها را به بالا سوق می دهد. بسته های مشترکین Vimeo با هزینه عضویت ذخیره سازی می کنند ، یعنی هر چه بیشتر بپردازید ، بیشتر فروشگاه می کنید.

نتیجه: ذخیره سازی رایگان یوتیوب لذت بردن از این بستر را چه مشاغل و چه یک مصرف کننده آسان تر می کند.

هزینه کل

در حالی که یوتیوب به عنوان مشترک و یک ارائه دهنده محتوا رایگان است ، ویمئو می تواند هزینه ای برای شما داشته باشد. Vimeo دارای یک برنامه اساسی رایگان است ، اگر شما به طور مرتب محتوای با کیفیت بالا را بارگذاری نمی کنید ، کافی است. در غیر اینصورت ، شما مبلغی را به مبلغ گیگابایت مورد نیاز خود ، مبلغ ۵۰ دلار در ماه برای بسته خود پرداخت کرده اید.

نتیجه: هیچ چیزی ضرب و شتم نمی شود ، به همین دلیل یوتیوب این نکته را کسب می کند.

انتخاب خود را انتخاب کنید

یوتیوب و Vimeo هر دو سیستم عامل جریان مناسب و مفید هستند. هر دو سرویس بسته به آنچه می خواهید از آنها خارج شوید ، جوانب مثبت و منفی دارند. در حالی که Vimeo تجربه ای عمیق تر و با کیفیت تر را در اختیار کاربران قرار می دهد ، آنها هزینه این امتیاز را دریافت می کنند. یوتیوب برای کاربران رایگان است و دسترسی به جامعه جهانی گزینه های پخش ویدئو و SEO را ارائه می دهد.

اگر براساس خصوصیات فوق یکی را بر دیگری رتبه بندی می کنید ، یوتیوب از ۷ به ۵ برنده می شود. در نهایت ، ترجیح شخصی به دست می آید. هنوز مطمئن نیستید؟ در نظر بگیرید ابتدا یوتیوب را به دلیل قیمت پایین آن امتحان کنید. اگر این برای شما نیست ، ممکن است ارزش پرداخت هزینه های پیشرفته Vimeo را داشته باشد.