سنجش اثربخشی تلاشهای بازاریابی دیجیتال شما یکی از مهمترین و دشوارترین جنبه های هر استراتژی است. طبق گفته HubSpot ، ۴۶٪ از بازاریابان “اثبات ROI فعالیتهای بازاریابی ما” را به عنوان یکی از بزرگترین چالش هایی که در شرکت خود با آن روبرو هستند ، عنوان کردند.

دیجیتال

۴۶۶٪ از بازاریابان “اثبات عملکرد بازاریابی فعالیتهای بازاریابی ما” را یکی از بزرگترین چالش هایی که با آن روبرو هستند عنوان کردند.

این توییت

گوگل Analytics یک بستر مترادف با تجزیه و تحلیل و اندازه گیری بازاریابی دیجیتال است. بیشتر بازاریاب ها حداقل از درک واسط کاربری و عملکرد اصلی GA برخوردار هستند. با این حال ، اگر شما فقط به گوگل Analytics یا هر بستر دیگر Analytics Web تکیه می کنید ، خود را از بینش های ارزشمند زیادی که می تواند به اطلاع رسانی و بهبود استراتژی شما کمک کند محروم خواهید کرد.

بعد از Google آنالیتیکس زندگی وجود دارد! و برای هر بازاریاب دیجیتالی که علاقمند به گزارش دهی خود هستند ، برخی از منابع اضافی را که باید در زیر در نظر بگیرید بیان کردیم:

۱ anal تحلیل بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی کانال قدرتمندی برای هر مشاغلی است که اهداف اصلی آن افزایش دیدگاه برند یا هدایت ترافیک وب سایت است. در برخی موارد ، اجتماعی حتی می تواند به فروش تجارت الکترونیکی نیز کمک کند!

کانال های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می کند که فوراً روابط مشتری را برقرار کنید و آنها را پرورش دهید ، یک حس قوی در جامعه برقرار کنید و حمایت و اعتماد به نفس برند را تشویق کنید.

اعتماد به نفس

از طریق اجتماعی ، می توانید شغل خود را به عنوان یک متخصص معتبر در صنعت قرار دهید ، این امر باعث می شود ذهن شما در بین مخاطبان مورد نظرتان تضمین شود. به همین دلیل ، مهم است که مرتباً فعالیت بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را ارزیابی کنید. برای سنجش عملکرد خود می توانید از انواع متریک استفاده کنید:

سهام: احتمالاً قابل توجه ترین معیار نامزدی ، شامل سهام در Facebook و لینکدین ، بازتوییت در توییتر ، بازپرداخت در Pinterest یا هر سهم خاص کانال دیگر خواهد بود. سهام به شما می دهد بینش در مورد محتوای خود را ، و چه موضوعاتی به ویژه مخاطبان مورد نظر خود را با آن درگیر می شوید.

نظرات: تمدید “سهام” ، این متریک میزان مشغول مخاطبان شما را نشان می دهد. اگر کاربر زمان اظهار نظر را بگیرد ، مستعد تعامل با شما است.

رشد پیروی: شما باید همیشه پیروان رسانه های اجتماعی جدید را به صورت ماهیانه رصد کنید. اگر یک کاربر رسانه های اجتماعی تلاش آگاهانه ای را برای دنبال کردن یا ارتباط با نام تجاری شما انجام دهد ، به این معنی است که آنها قبلاً در آن سرمایه گذاری شده اند ، و تبدیل آن آسان تر خواهد بود.

تبدیل: استفاده از ردیابی تبدیل برای حساب های Facebook و Twitter ، گزارش رسانه های اجتماعی شما را به سطح بعدی سوق می دهد. شما می توانید ROI پست های رسانه های اجتماعی خود را با دیدن اقدامات پیگیری کاربران پس از نگاه به محتوای شما ، اندازه گیری کنید.

همه این داده ها را می توان با استفاده از بستر تجزیه و تحلیل بومی هر یک از کانال های اجتماعی شما ، از جمله Facebook ، Twitter یا لینکدین جمع آوری کرد. با این حال ، دسترسی و جمع آوری اطلاعات از این برنامه های فردی می تواند یک روند جدی باشد ، خصوصاً اگر شما برنامه ریزی ماهانه گزارش را دارید. در زیر ، ما چند ابزار ذکر شده را ذکر کردیم که می توانید از آنها استفاده کنید تا روند کمی پر دردسرتر شود:

برنامه ریزی

Followerwonk: این ابزار برای توییتر اطلاعات دقیقی در مورد پیروان و فعالیت آنها به شما ارائه می دهد. می توانید حساب کاربری توییتر یا یک رقیب خود را تجزیه و تحلیل کرده و طبقه بندی شده پیروان خود را ببینید ، و اینکه چقدر تعامل و تأثیرگذار هستند

SproutSocial: به شما امکان می دهد گزارشات رسانه های اجتماعی خود را با تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده ها برای Twitter ، Facebook ، Instagram و گوگل+ ساده کنید. با اندازه گیری کلیک ، رسیدن و درگیری ، می توانید محبوب ترین پست های خود را شناسایی کنید.

Quintly: با Quintly ، می توانید Facebook ، Twitter ، Instagram ، Pinterest ، لینکدین ، یوتیوب و گوگل+ را ردیابی کنید. داشبوردهای سفارشی برای ردیابی KPI ها و رشد پیروان خود ایجاد کنید و بدانید که چقدر خوب مخاطبان مورد نظر خود را جذب می کنید.

Cyfe: این داشبورد فوق العاده می تواند آماری را از همه کانال های اصلی اجتماعی بکشد و به شما امکان می دهد به راحتی گزارش های کلی و گزارش های فردی ، یا برای حساب های خودتان یا رقبا را ایجاد کنید.

۲ anal تحلیل بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی ایمیل ، گرچه به عنوان یکی از سنتی ترین کانال های بازاریابی دیجیتال مشاهده می شود ، اما هنوز هم یکی از مهمترین تأثیر گذارهاست. ایمیلی که با دقت و راهبردی توزیع شده باشد ، به مشترکانی ارسال می شود که احتمالاً تاکنون در مارک شما تا حدی سرمایه گذاری شده است ، می تواند به شما در تولید و پرورش پیشروهای با کیفیت کمک کند و درآمد بیشتری کسب کند. در حقیقت ، ۶۶٪ از کاربران اینترنت خرید مستقیم را به عنوان نتیجه مستقیم بازاریابی از طریق ایمیل انجام داده اند ، در مقابل ۲۰٪ کسانی که به دلیل اجتماعی خریداری کرده اند.

۶۶٪ از کاربران اینترنت خرید اینترنتی را در نتیجه مستقیم بازاریابی ایمیل در مقابل ۲۰٪ از کاربران رسانه های اجتماعی انجام داده اند.

این توییت

ارتباطات متناسب ، هدفمند می توانند تأثیر قدرتمندی در هر کمپین دیجیتالی داشته باشند ، و ما معیارهای کلیدی را که شما می توانید برای اندازه گیری موفقیت آنها استفاده کنید ذکر کرده ایم:

     

  • باز کردن موش es: تعداد اول برداشت ها را بشمارید. شما می توانید A / B خطوط موضوعی خود را امتحان کنید تا علاقه مشترکان خود را ترسیم کنید و افتخارات بیشتری ایجاد کنید.
  •  

  • با سرعت کلیک کنید: چند گیرنده بر روی پیوندهای ایمیل شما کلیک می کنند ، و کدام یک از آنها بیشترین جذابیت را دارند؟ به عنوان مثال ، اگر پیوندهایی به تعدادی از صفحات محصول دارید ، این می تواند بینشی بی نظیر از محبوب ترین پیشنهادات شما ارائه دهد.
  •  

  • ورود به سیستم: تعداد کاربرانی که آگاهانه انتخاب کرده اند برای دریافت ایمیلهای بازاریابی خود انتخاب کنند ، می تواند منجر شود. آنها آماده و مایل هستند – اکنون تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آنها را پرورش دهید.
  •  

  • لغو اشتراک: هدف این است که این شماره را تا حد ممکن پایین نگه دارید. با این وجود ، میزان اشتراک شما در اشتراکی به شما ایده می دهد که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.

شما قادر خواهید بود این اطلاعات را از ارائه دهنده خدمات پست الکترونیکی انتخاب شده خود و تعدادی ابزار دیگر ، از جمله موارد زیر جمع آوری کنید:

Litmus: تجزیه و تحلیل پیشرفته ، از جمله اطلاعات مربوط به افرادی که ایمیل شما را خوانده اند ، خوانده شده یا حذف شده اند ، به شما ارائه می دهد ، چند بار ایمیل شما ارسال یا چاپ شده است ، و مشتریانی که ایمیل برای باز کردن آن استفاده شده اند ، ارائه می دهند.

نامه الکترونیکی روی اسید: این مجموعه تحلیلی شامل نقشه گرما و عملکرد آهنگ کلیک است ، که الگوهای فعالیت خواننده را مشخص می کند و به شما کمک می کند تا به صورت استراتژیک بهتر بتوانید Call-To-Action را انجام دهید.

تجزیه و تحلیل ایمیل G-Lock: از دیگر ویژگیهای استاندارد ، این ابزار به شما امکان می دهد از دامنه های ردیابی سفارشی استفاده کنید ، بنابراین مشترکان خود را با پیوندهای ردیابی طولانی اشتباه نمی گیرید که ممکن است گیرنده های شما را از بین ببرد.

۳ met معیارهای جستجوی پرداخت شده

بازاریابی جستجوی پرداخت شده ، یک مکمل اساسی برای هر فعالیت ارگانیکی است که شامل استراتژی دیجیتالی شماست ، به ویژه اگر هدف کلی شما حداکثر رساندن تبدیل ها باشد. یک کمپین پرداخت بهینه برای هر کلیک می تواند ROI چشمگیر ایجاد کند ، زیرا گزینه های پیشرفته هدف گذاری و مدیریت پیشنهاد قیمت به این معنی است که شما کنترل می کنید و می توانید هر سکه صرف شده را به خود اختصاص دهید.

قیمت

هنگامی که به طور مؤثر اجرا شود ، جستجوی پرداخت شده می تواند نتایج بسیار مثبتی را برای سازمان های بزرگ و مبتدیان کوچک به طور مشابه ایجاد کند. Quench شغلی است که به دنبال مبارزه با تأثیر محیطی پنج کولر آبی سنتی گالن است ، اما یک جایگزین سبز و بدون بطری ارائه می دهد. وقتی این شرکت بازاریابی PPC را در سال ۲۰۰۹ اتخاذ کرد ، طی دو سال ، آنها این نتایج را تجربه کردند:

     

  • رشد ۱۰۰۰۰٪ در درآمد
  •  

  • ۷-۵٪ در کارمندان افزایش می یابد
  •  

  • افزایش عملیات از ۱۵ بازار محلی به ۳۵ از ۵۰ بازار برتر ایالات متحده
  •  

  • ۲/۳ همه فروش Quench اکنون آنلاین است

تبلیغاتی را جستجو کنید که از طریق سیستم عامل های تبلیغاتی مانند گوگل AdWords یا Yahoo! شبکه بینگ ۵۰٪ بیشتر از کانال های ارگانیک بازدید کنندگان را به خرید ترغیب می کند. برای ردیابی موفقیت خود ، از پلاتفرم تبلیغاتی خود برای نظارت بر معیارهای زیر استفاده کنید:

میزان کلیک بر روی نرخ: این میزان افرادی را نشان می دهد که تبلیغ شما را مشاهده می کنند و روی آن کلیک می کنند. این ایده به شما می دهد که چقدر تبلیغات شما قانع کننده است. با آزمایش عناصر مانند کپی ، کلمات کلیدی ، تصاویر و موقعیت یابی ، می توانید CTR خود را بهبود بخشید و ترکیبی را پیدا کنید که برای شما بهتر باشد.

نرخ تبدیل: آیا صفحه های فرود شما واقعاً کار می کنند؟ اندازه گیری نرخ تبدیل شما به شما این امکان را می دهد تا اطمینان حاصل کنید که آیا نیاز به بهینه سازی بیشتر صفحاتی که مخاطبان هدف خود را برای آنها ارسال می کنید وجود دارد یا خیر. حجم بالای کلیک و حجم کم تبدیل ممکن است اشتباه را نشان دهد.

هزینه برای هر کلیک: مبلغی را که هر بار کاربر در تبلیغ شما کلیک می کند ، می پردازید. CPC شما با حداکثر پیشنهادی که تعیین کرده اید تعیین می شود و معمولاً هزینه کمتری نیز به شما تعلق می گیرد.

هزینه برای خرید (بازگشت به هزینه تبلیغات): هر فعالیت PPC که مدیریت می کنید باید یک هدف ROAS داشته باشد تا بتوانید عملکرد خود را اندازه گیری کنید. در حالی که تبدیل ها برای موفقیت کمپین شما یکپارچه هستند ، باید بدانید که آنها مقرون به صرفه هستند.

کدام معیارهای بازاریابی دیجیتال و تحلیلیابزارهای شما بیشترین ارزش را دارند؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!