دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی

قسمتی از متن پایان نامه :

فرایند کسب و کار (1996)

چارچوبهای تبیین داده شده تا بدینجا سلسله مراتبی-مدار هستند. چارچوبهای دیگری نیز وجود دارند که مدیران را تشویق می کنند تا به جریانات افقی مواد و اطلاعات در بین سازمان توجه بیشتری کنند. برای مثال می توان فرایندهای کسب و کار را نام برد که توسط براون در سال 1996 پیشنهاد شده می باشد. این چارچوب بسیار مناسب و کاربردی می باشد زیرا که تفاوت بین شاخص های ورودی، فرایند، خروجی و نتایج را برجسته کرده می باشد. بر اساس این مدل در یک سازمان ورودیها، فرایند، خروجیها و نتایج برای تعیین شاخصها و ارزیابی عملکرد عبارتند از:

– ورودیها: کارمندان ماهر و با انگیزه، نیازهای مشتریان، مواد خام، سرمایه و…

– سیستم پردازش: گواهی محصولات، تولید محصولات، تحویل محصولات و…

– خروجیها: محصولات، خدمات، نتایج مالی و…

– نتایج: برطرف کردن نیازهای مشتریان، جلب رضایت مشتریان و…

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

لذا به مقصود ارزیابی عملکرد سازمان بایستی شاخصهای مناسب با در نظر داشتن نواحی تبیین داده شده در بالا استخراج گردد. اگرچه این مدل از نظر مفهومی مورد پذیرش می باشد و بدون شک روشی مفید برای تشریح تفاوت بین شاخصهای ورودی، فرایند، خروجی و نتایج می باشد اما این مدل در یک سر پیوستاری قرار گرفته می باشد که از چارچوبهای متمرکز بر سلسله مراتب تا چارچوبهای فرایندی کشیده شده می باشد. به بیانی دیگر در این مدل سلسله مراتب به کلی نادیده گرفته شده می باشد. (کریمی، 1385)

2-2-3-10.مدل تعالی سازمان (1988)

در سال 1988 میلادی 14 شرکت معتبر اروپایی با طرفداری اتحادیه اروپا به تاسیس یک سازمان غیرانتفاعی تحت عنوان بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) اقدام کردند.  EFQMمدلی غیر تجویزی و متشکل از 9 معیار می باشد. این معیارها به دو دسته توانمندسازها (5 معیار اول و عواملی هستند که سازمان را برای رسیدن به نتایج، توانمند می کنند) و نتایج (نتایجی هستند که سازمان سرآمد در حوزه های مختلف به آنها دست پیدا می کند و اظهار کننده دستاوردهای حاصل از عملکرد  مناسب در حوزه توانمندسازها هستند) تقسیم می شوند. (احمدوند و همکاران،1391)

بهره گیری از مدل سرآمدی EFQM باعث می گردد که شناخت مناسبی از فرایندهای قوی و ضعیف سازمان بدست آید. با انجام ارزیابی می توان فهمید که چه فرایندهایی نیازمند بهبودند، کدام فرایندها مناسب هستند یا در مقایسه با سایر سازمانها در چه حوزه هایی متعالی هستیم. اما اینکه کدام حوزه ها دارای اولویت استراتژیک هستند یا اقدام در کدام حوزه ها نتایج ارزنده تری برای بهبود عملکرد سازمان در پی دارد، تشخیص داده نمی گردد. (صدوقیان و تدین، 1386) یکی دیگر از نقاط ضعف این مدل مشکل عملیاتی کردن آن می باشد. زیرا که عبارتها و مفاهیم به کار رفته در این مدل به قدری کلی می باشد که به گونه های مختلفی می توانند تفسیر شوند و هر سازمانی قادر خواهد بود با این سرعنوانها، شاخصهای ارزیابی متفاوتی را ایجاد کند. (کریمی، 1385)

.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

  1. گسترش چهارچوب بازار محوری از طریق مطالعه سه هدف استراتژیک مشتری مداری، رقیب محوری وگرایش به نواوری
  2. برآورد اثر غیر مستقیم قابلیت های بازاریابی بر ارتباط میان اهداف استراتژیک و عملکرد
  3. مطالعه ارتباط اهداف ـ عملکرد استراتژیک در سطح مدیران شعب در موسسات بانکی
  4. مطالعه تأثیر تلاطم محیطی و ساختار سازمانی در اتخاذ اهداف استراتژیک